On 17 June 2024 09:15:44 CEST, "Jörgen" <kn...@telia.com> wrote:
>Jag fick för en tid sedan ett mejl med instruktioner om hur före detta
>medlemmar på Ubuntu.se kunde träffas igen (inte IRL) men jag har tappat bort
>uppgifterna.
>
>Har det kommit igång ett samarbete  om Ubuntu med gamla medlemmar från
>ubuntu.se?

Jag har inte hört något. Men det vore trevligt om vi Svenska Linuxanvändare
kunde samlas under ett och samma tak.

För den som använder XMPP/Snikket (vilket är mer användarvänligt och enklare än
sändlistor) finns iallafall en publik gruppchatt tillgänglig på:

linuxkom...@groups.snikket.linuxkompis.se

För den som saknar ett XMPP-konto, men som vill ha ett, kan man få det hos
Linuxkompis. Det är bara att höra av sig till mig på snik...@linuxkompis.se.

Och om det finns önskemål/behov, går det såklart att ordna andra publika och
privata gruppchattar hos Linuxkompis.