http://www.lifelog.be/2009/01/12/pidgin-unable-to-retrieve-msn-address-list/adresinde
bir çözüm önerisi var. kısaca anlatayım:

   1. msn-pecan paketini indirip kuruyoruz. apt://msn-pecan ya da uçbirimden
   sudo apt-get install msn-pecan
   2. pidgin'i kapatıp, tekrar açıyoruz.
   3. Pidgin içinde Hesaplar -> Hesapları Yönet 'ten msn hesaplarının türünü
   WLM olarak değiştiriyoruz.

Çözüm bende çalıştı. Yeni paketin yaptığı ise pidgin'in kullandığı
libpurple'a farklı bir msn desteği eklemek. Bu da WLM olarak kendini
gösteriyor zaten.

kolay gelsin...