> Bu enteresan sorunu ben de yaşıyorum, son çare olarak networkmanager'i
> kaldırmak ve static ip tanımlaması yapmak durumunda kaldım. Aşağıdaki
> adresten static ip tanımlama işlemini yapabilirsiniz.
>
> http://www.ubuntugeek.com/how-to-set-a-static-ip-address-in-ubuntu-810-intrepid-ibex.html

Benim merak ettiğim konu NetworkManager uygulamasının eth0 ve eth1
şeklinde network kartlarına atadığı alias'ları nerede tanımladığı.
Yani bir conf dosyasında mı yapıyor (ki böyle olursa düzenleyebiliriz
diye düşünüyorum) yoksa kodun içerisine mi gömülü geliyor ? Örneğin
taşınabilir bir bilgisayara X-window kurmaksızın Ubuntu kursam
networkmanager uygulaması çalışıp evdeki ve işteki ağ ayarlarını
(profilleri) otomatik olarak işte/evdekine uygun şekilde
ayarlayabilecek mi?

> Dosyayı NM çalışırken editleyebilirsiniz, ama bildiğim kadarı ile ilk
> restartta girdiğiniz değerler NM tarafından uçuruluyor. Ip
> yapılandırmasını DHCP'den al dediğiniz zaman dns bilgileri de DHCP
> sunucusu tarafından gönderiliyor bu nedenle başka bir dns ip'si set
> etme işini Ubuntu üzerinden değil ADSL modeminizin dhcp ayarlarından
> yapmanız daha iyi olacaktır.

ADSL modem üzerinden gerekli işlemleri yerine getirdim zaten. Ama ADSL
modem ayarlarına erişimim olmayabilirdi. NetworkManager üzerinden ağ
bağlantılarını edit'leyip ipv4 sekmesinden dhcp kısmındaki seçeneği
Automatic (DHCP) Adresses Only şeklinde seçersek DNS ip'si
girebiliyoruz. Bu şekilde girince kapatılınca da sorunsuz verdiğim
dns'i kullandı. Ancak gui üzerinden çalışmayı sevmiyorum. Bunu gui
üzerinden yapabiliyorsak komut satırından da yapabilmemiz lazım diye
düşünüyorum.