Merhaba,

Ubuntu 9.04 x64 kurulum tamamlandıktan sonra ne zamanki güncellemeleri
yapıyorum son kısımda hata alıyorum. Bundan sonra sistem read-only oluyor ve
sistemi düğmeden kapatmak zorunda kalıyorum. Tekrar açtığımda fsck ile hata
düzeltme yaptıktan sonra açılıyor, ama belli bir süre geçtikten sonra yine
aynı read-only durumuna geçiyor.

Güncellemeleri aldıktan sonra yeni kerneli yüklemeye başladığında hata
ortaya çıkıyor:

update-initramfs: Generating /boot/initrd.img-2.6.28-15-generic
dpkg:failed to fsync status information to
'/var/lib/dpkg/status':Input/output error
A package failed to install. Trying to recover:
dpkg: failed to fsync status information to
'/var/lib/dpkg/status':Input/output error.

An error occurred:
E:ERROR: could not create log directroy /root/.synaptic/log/ -mkdir (30
Read-only file system)
E: Failed to write commit log

Sanal terminalden baktığımda;

3340..... ata1.0:status { DRDY }
DMA: Out of SW-IOMMU space for 4096 bytes at device 000:001f.2

ata1.00: exception EMask 0x0 Sact 0x0 SErr 0x0 action 0x0

şeklinde aralıksız mesaj akıyor.