Merhaba,

Sistemimde iki kullanıcı var. Bir kullanıcıyı (admin değil) samba
kullanıcısı olarak ayarladım. NTFS olarak biçimli bir disk bölümünü
aşağıdaki şekilde mount ettim.
/dev/sdb3                                  /PAYLASIM      ntfs
nls=iso8859-1,rw,group=paylas,umask=002,gid=paylas,uid=paylas  0  0

Mount ettiğim bu alanda iki alt dizin oluşturup birisinin haklarını 777,
diğerininkini ise 555 olacak şekilde değiştirip dosya paylaşımına birisini
read only diğerini de rw olacak şekilde açmayı planlıyorum. Ancak /PAYLASIM
dizinin altında oluşturulan tüm dizin ve dosyalar fstab dosyasındaki umask
değerine göre şekilleniyor. chmod chown v.s fayda etmiyor.