Mailserver dediğiniz şeyin ne başı var ne de sonu.

- Önce şunu baştan sona gözden geçirin.
http://workaround.org/ispmail/squeeze/big-picture

- Ozellikle eposta servisi ve iletişim protokolü nasıl çalışıyor
mümkün olduğunca fazla detaylı anlamaya çalışın. Nette oldukça fazla
makale referans bulabilirsiniz.

- Daha sonra kendiniz için bir ihtiyaç analizi yapın. Buna uygun
araçları ve konfigurasyonu başka kaynakları da gözönünde bulundurup
belirleyin.

- Sonra da kurulum yapın.

Squid i anlamadım ama?

Ali Rıza Keleş