Kang Oman,
Ari di lembur kuring mah, kalakuan ngaboretekeun kagorengan sorangan teh, sok make babasan "ngaboretekeun liang tai di pasar". Geus puguh "bau", hayoh diuar-uar, matak geunjeung sajajagat. Jigana kalakuan kieu teh kurang hade pikeun konsumsi balarea mah, pangpangna pikeun ngawangun kapribadian. Hiji conto, upamana urang noongan film Amrik ngeunaan perang jeung Vietnam. Geus puguh si Amrik teh asor, tapi ku maranehna tara digambarkeun asorna. Tapi nu digambarkeun teh "humanisme"-na. Digambarkeun kumaha keclakna cimata, keureutan beungeutna tangtara Amrik anu ngangres nyaksian "kakejeman" tangtara Vietnam. Bisa jadi ieu lain kabeneran, tapi maranehna boga misi pikeun ngawangun gambaran dunya yen maranehna leuwih "humanis". Najan bisa jadi dina kaayaan nyatana mah patojaiyah. Karep sarupa bisa dititenan dina film-film India jeung Cina. Najan pakupis ukur make "tangan kosong" bisa ngalawan pakarang anu samakta. Jigana aya tempat nu rada payus pikeun madungdengkeun kalemahan sorangan, upama dina lingkungan terbatas. Jiga lingkunggan akademis, lingkungan pagempungan para inohong, jeung sajabana. Wallahua'lam.

Salam,
MH
oman abdurahman <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
Baraya,
Asa kamalinaan teuing upama aya warga masyarakat US anu ngan ukur
nembongkeun kakurangan (Bhs. Indonesia: kelemahan), sok sanajan hal eta teh
disambaraan ku kecap: stereotif.
Paripolah US anu ngan ukur ngaboretekeun kagorengan selerna, ceuk kolot
baheula mah kaasup kana babasan "ajag ngajejewet maneh". Heunteu alus,
utamana disawang tina jihat komunikasi keur kapercayaan diri.
Tingali geura bangsa Jepang, sakitu geus loba kasalahanna nalika perang
dunya ka dua, tapi teu weleh pede bae dina nuliskeun saha ari bangsana teh
atawa nulis sajarahna. Hasilna, kabuktian, Jepang ayeuna mimpin dunya,
utamana dina widang ekonomi jeung teknologi. Sok komo ngeunaan US, da
heunteu goreng-goreng teuing atuh US teh, malah leuwih loba ajen inajen tur
karya anu aralus ti urang Sunda, lamun enya mah haat ngotektakan, tinimbang
anu gorengna.
Aya anu dipikamelang lamun US NGAN UKUR ngebrehkeun hal-hal anu goreng di
selerna, bari can puguh buktina. Melang sok sieun kasebut etnocide. Naon ari
etnocide? sarupa jeung gnocide, ngan etnocide mah dina widang karakter.
Enya, character assassination tea, alias mateni karakter sorangan.
baktos,
manAR

On 5/20/05, nana sutrisna <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Aya sababaraha stereotif negatif ngeunaan US nu asalna ti seler sejen
>
> US teh gengsian;
> Lalaki US bareuki kawin;
> US mah barudak keneh geus karawin;
> awewe US mah tukang dangdan;
> "Sunda" teh cenah wancahan tina "Suka Dandan"
> US mah cenah elehan, euweuh nanaonna;
> aya anu nyarita kieu "Saya sih nggak rela kalo saudara perempuan saya
> menikah sama pria US";
> di daerah sejen aya nu ngalarang anak awewena kawin jeung lalaki US
> tatangga kuring ti seler sejen ngomong kieu ka anakna "Jangan kawin sama
> [...]

=====
Situs: http://free.angeltowns.com/studio579/
[Pupuh17, Wawacan, Roesdi Misnem, Al-Quran, Koropak]

Yahoo! Mail Mobile
Take Yahoo! Mail with you! Check email on your mobile phone.