salingkuh mah da hartina hiji...
tanggung ateuh...

da biasana ge urang sunda mah dua atawa tilu lingkuh...
sakapeung nepi ka opat lingkuh...

kedah diusulkeun atuh ka penyusun kamus basa sunda
ke mun Kongres deui..

heu..heu...

-dul-
tukang teuing

--- In urangsunda@yahoogroups.com, hangjuang bodas
<[EMAIL PROTECTED]> wrote:

>   Kiwari kecap selingkuh (bahasa Indonesia) sering pisan
dicarioskeun ku masarakat umum, namung sakedik nu uninga yen
selingkuh teh mangrupa kecap pulungan ti basa sunda,
nyaeta 'salingkuh' tea.

>   Hanjakalna kecap salingkuh ku urang sunda nyalira asa teu diaku,
buktosna dina kamus umum basa sunda ti Lembaga Basa & Sastra Sunda
(LBSS) terbitan Tarate Bandung kaluaran taun 1992, teu aya 'entry'
kecap salingkuh.

>   Padahal upami urang ningali ka 150-an taun kapengker, boh dina
kamus basa sunda - Inggris [A dictionary of the Sunda Language of
Java, Jonathan Riggs, 1862 (pami teu lepat mah Ua Sas kagungan ieu
buku)] oge dina kamus basa sunda - Walanda (Soendaneesch - Hollandsch
Woordenboek, S Coolsma, 1912), gening  entry kecap salingkuh aya di
dinya.  Malihan dina kamus BS - Walanda mah hartina meni panjang
pisan.

>   Ti ditu-na mah salingkuh teh  ngandung harti hiji
pagawean/kagiatan anu disumputkeun (anu alim ka uninga ku nu lian)
atawa teu bruk-brak/sumput salindung.  Tapi kiwari harti salingkuh
teh parantos "termarjinalkeun", mung saukur hiji kecap anu patali
jeung ayana jalmi sanes (orang ke tiga) tina hubungan laki-rabi atawa
kabogoh anyar tea...
>   Jiga dina lagu ieu:...
>                            Setan dalam hati ikut bicara
>                            Bagaimana kalau aku SELINGKUH saja
>                            Ku punya banyak teman lelaki
>                            Sepertinya aku akan bahagia.....
>
>   Lagu nu judulna "Pudar" ieu dipopulerkeun ku neng Rosa, 'sinden'
nu ti Sumedang tea.  Lagu ieu kakoncara henteu wae di nagara urang
tapi kungsi diekspor ka nagara deungeun.  Tah nalika neng Rosa
nyinden di KL (Koala lumpo) dina raraga "promo tour" album Pudar-na.
Ku babaraha urang di ditu ditaroskeun naon hartina "selingkuh",
kusabab di Malaya mah teu aya kecap selingkuh.  Diwaler ku neng Rosa:
selingkuh teh pami hiji kabogoh gaduh deui kabogoh anu lian..........
Tah gening kitu... asa sempit pisan hartina.

>   Upami ku urang dititenan deui, saleresna mah masih seueur pisan
kecap-kecap basa sunda nu masih sering dianggo ku masarakat tapi teu
aya dina kamus, kalebet kecap bahasa Indonesia anu asalna tina kecap
basa Sunda...

>   Cag ah,
>
>   hendra

>  Yahoo! DSL Something to write home about. Just $16.99/mo. or less

Clean water saves lives.  Help make water safe for our children.
http://us.click.yahoo.com/CHhStB/VREMAA/E2hLAA/0EHolB/TM