C:\Program Files\OpenOffice.org 2.0\share\dict\ooo\dictionary.lst devrait
contenir au moins une référence vers les bons dicos :
en gras ci-dessous. nb : il faut aussi que ces dicos soient présent dans ce
dossier (th_fr_FR.DAT et th_fr_FR.IDX, hyph_fr_FR.dic et fr_FR.dic)

Yves

# List of All Dictionaries to be Loaded by OpenOffice
# ---------------------------------------------------
# Each Entry in the list have the following space delimited fields
#
# Field 1: Entry Type "DICT" - spellchecking dictionary
#                     "HYPH" - hyphenation dictionary
#                     "THES" - thesaurus files
#
# Field 2: Language code from Locale "en" or "de" or "pt" ...
#
# Field 3: Country Code from Locale "US" or "GB" or "PT"
#
# Field 4: Root name of file(s) "en_US" or "hyph_de" or "th_en_US
#          (do not add extensions to the name)

HYPH fr FR hyph_fr_FR
HYPH de DE hyph_de_DE
DICT en GB en_GB
HYPH en GB hyph_en_GB