"Alex Plantema" <alex.plant...@xs4all.nl> writes:

> Het was ook maar een voorbeeld. Met bladnamen als Jantje, Pietje en
> Klaasje werkt het precies eender. Het blijken in elk geval relatieve
> verwijzingen te zijn en daar ging het toch om? Anders moet je maar
> eens een voorbeeld geven van waar je het voor nodig hebt.

Uitgaande van de bladnamen Jantje, Pietje en Klaasje. Hoe geef ik op
blad Klaasje aan dat ik een cel van het voorgaande blad wil refereren?

Nu zul je zeggen: dat is Pietje. Maar het is mogelijk dat er straks een
Marietje tussen Pietje en Klaasje wordt gevoegd. In dat geval is het aan
Klaasje voorafgaande blad Marietje geworden, en niet langer Pietje.

Begrijp je waar ik heen wil?

-- Johan