Hallo
In MS-Excel gebruik ik een spreadsheet met een VBA-code (die ik niet zelf
ontwierp) waardoor automatisch een rij bijgemaakt wordt onder de rij waarin
ik data ingeef en dit wanneer ik in cel B ofwel “i” ofwel “u” ingeef. De
code is :

Dim Rij As Integer, Kolom As Integer
Dim Waarde As String

  Rij = Target.Row
  Kolom = Target.Column

  If Kolom = 2 Then
    Application.ScreenUpdating = False
    Waarde = UCase(Trim(Target.Value))
    If Waarde = "I" Or Waarde = "U" Then
       Application.CutCopyMode = False
       Rows(Rij & ":" & Rij).Select
       Selection.Copy
       Selection.Insert Shift:=xlDown
       Rows(Rij + 1 & ":" & Rij + 1).Select
       Selection.PasteSpecial Paste:=
xlPasteAllExceptBorders, Operation:=xlNone, _
           SkipBlanks:=False, Transpose:=False
       Selection.ClearContents
       Range("C" & Rij).Select
       Application.CutCopyMode = True
    End If
    Application.ScreenUpdating = True
  End If

Reden : steeds twee rijen open laten tussen de rij waar data ingegeven
wordt en de totalen van de kolommen (en dus ook  : automatisch laten zakken
van de totalen zonder dat ik handmatig rijen moet creëren).

In LibreOffice werkt deze VBA-code bijna. (eerst moet wel de beveiliging
voor macro’s op laag gezet worden :  extra/libreoffice/beveiliging).

Wanneer ik de “i” of u” ingeef wordt de nieuwe rij gecreëerd maar wordt ook
de reeds ingegeven data, zijnde een datum in kolom A en de “i” of “u” in
kolom B gedeleet.

Dit probleem heb ik ook al eens te berde gebracht bij Novel Gooo maar door
het ontstaan van LibreOffice is dat project gestopt.

Kan dit opgelost worden ?

mvg

Luc