Beste Harry,

Op 24-05-13 23:15, H. Harmsen schreef:
> Beste mensen,
>
> Graag hulp bij het volgende.
> Als ik een opsomming gebruik (meestal met cijfers en/of letters) stuit ik
> op het volgende: als ik in de tekst achter de opsomming bijv. een gedeelte
> van die tekst vet maak, wordt het cijfer of de letter van de opsomming ook
> vet. Maar dat is niet mijn bedoeling (want mijn bedoeling is: opsomming
> niet vet, tekst gedeeltelijk wel vet).
> Kan ik dat op een of andere manier instellen?
> Of moet ik op een bepaalde manier te werk gaan?
Je zal hiervoor op een bepaalde manier te werk moeten gaan. Mij lukt het
op volgende manier:
* Open writer (teksteditor)
* Maak een opsomming met enkele random woorden
* Opmaak > Stijlen en Opmaak (F11)
* Ga naar het tabbladje Tekenopmaakprofiel (2de icoontje bovenaan het
venstertje)
* Rechter muisklik op de stijl 'Standaard' -> Nieuw
* Geef je stijl een naam (bv: 'nietvet')
* Ga naar het tabblad 'Lettertype'.

* Nu iets tegenstrijdig doen: klik op stijl 'Vet'
* Klik op 'Toepassen'
* Sluit het venster door op OK te klikken
* Rechter muisklik op 'nietvet' -> Wijzigen (ja, opnieuw :-) )
* Klik nu op stijl 'Standaard'
* Klik opnieuw op 'Toepassen'. Dit zorgt ervoor dat er nu effectief de
stijl 'normaal' is toegewezen (ik weet het, beetje raar)
* Klik op 'OK'

* Ga nu naar het tabbladje 'Lijstopmaakprofielen' (5de icoontje)
* Selecteer je opsomming in het document
* Maak het vet (de gebruikelijke manier)
* Kies een nummering dat je graag zou willen toepassen (bv: Nummering
1), dubbelklik erop om het toe te passen
* Rechter muisklik op 'Nummering 1' -> Wijzigen
* Ga naar tabblad 'Opties'
* Zorg ervoor dat je in de selectiebalk niveau '1 - 10' hebt geslecteerd
(tenzij je iets anders wenst natuurlijk)
* Wijzig het 'Tekenopmaakprofiel' naar de stijl die we in het begin
hebben gemaakt (in mijn voorbeeld 'nietvet').
* Klik op 'Toepassen'

Normaal zouden alle nummeringen/opsommingen die je nu stijl 'Nummering
1' geeft een vette tekst hebben, met een niet-vette nummering.

Hopelijk werkt dit voor jou ook?

Vriendelijke groet,
Joren