Hallo Dick,

Dit zijn een voorbeelden van iemand die in OpenOffice experimenteerde:
https://www.dropbox.com/s/hpct57qybj7v42z/OpenOfficeMacroVoorbeelden.pdf?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ttxsofd5rniiyqv/OpenOfficeMacroBase.odt?dl=0

Ik heb wel eens wat gemaakt en dat werkt nog steeds. Wellicht heb je er iets aan. Succes!

Groeten,
Willy