1e Probleemoplossing niet gevonden in LO DOC maar in MySQL DOC
INVOER dd-mm-jjjj
UITVOER JJJJMMDD

SQL
JJJJMMDD=SELECT CONCAT(RIGHT(INVOER,4),SUBSTR(INVOER,4,2),LEFT(INVOER,2))
of zo iets...

maar waar ik het laten moet in de Query assistent kom ik ook nog wel
achter; eventueel negeer ik die assistent en bak ik een compleet SELECT
statement, met uitvoerige documentatie hoe die werkt, want erg "self
documenting" vind ik SQL niet als ouwe COBOL-krasser.

--
Ubuntu 14.04 + FireFox 53 + LibreOffice 5.3 + gMail + DropBox
https://sites.google.com/site/dickstomp/