Gelukkig werkt LibreOffice niet met ASCII, dat maar 128 vaste (en 127 afh. van
pc gedefinieerde) tekens heeft, maar met Unicode, waar nu al meer dan 70 000
tekens in staan (ook de verschillende Chinese, Arabische karakters, emojis,
etc.).
Met speciale tekens (zo nodig door de code zelf in te typen)kan je deze tekens
in je tekst krijgen, mits je pc die karakters kan tekenen in het font waar je
mee werkt.

Er is inderdaad geen ASCII teken voor ij, maar het is goed mogelijk dat er een
Unicode teken is dat de Nederlandse ij weergeeft of er erg op lijkt, daarvoor
moet je zoeken in bijvoorbeeld https://unicode-table.com.

Winfried