Dag Paul,

Paul Strucks wrote on 25-07-18 00:04:
> In Calc kan ik oude excel sheets (xls of xlsm) openen, maar ik krijg
> geen macro te zien die er wel inzit.

Je kijkt via Extra > Macro's > Macro's beheren > ... Basic ?

Wat ook voorkomt: dat er lege macro-modules in de documenten zitten. Dan
denk je dat er code in zit, maar dat is niet (meer) het geval :)

> Ik had me voorgesteld om een aantal VBA macros om te zetten naar de
> Basic OO versie in LibreOffice, zodat die weer bruikbaar zijn.
> Is er een mogelijkheid om die macros te zien/printen, of moet ik toch
> terug naar Excel om de source van de macro te vinden?

Je moet de macro's gewoon zien.

En als je bovenin een module zet:
 Option VBASupport 1
wordt de VBA code ook nog zoveel mogelijk uitgevoerd.

Nota bene: recent heb ik werk aan de code gezien om eventuele
wijzigingen die je maakt, bij het opslaan zo weg te schrijven dat
Microsoft-applicaties er ook weer wat mee kunnen.
Maar dit is Work In Progress - en ik weet zo niet wat de status is.

vr. groet,
Cor

--
Cor Nouws
GPD key ID: 0xB13480A6 - 591A 30A7 36A0 CE3C 3D28  A038 E49D 7365 B134 80A6