Van: pieter <pieterkristen...@gmail.com>
Verzonden: zondag 20 november 2022 15:56
Aan: users@nl.libreoffice.org
Onderwerp: [nl-users] pagina 1 niet nummeren

Hallo allemaal,

Ik probeerde in een document de pagina's te nummeren en daarbij de eerste
pagina niet te nummeren en dan de tweede als pagina 2 wel.

Vroeger had je daar de openoffice.org extensie pagination voor maar die werkt
niet meer. Als ik op het internet zoek zie ik "heel eenvoudige oplossingen"
voor het probleem maar die zijn totaal niet "heel eenvoudig"!

De simpelste oplossing voor het probleem heb ik nu gevonden...

- je installeert de pagination extensie (die niet meer werkt maar zonder
probleem te installeren is)

- je voegt met de extensie pagination paginanummers in en geeft aan de eerste
pagina niet te willen nummeren en te beginnen met bijvoorbeeld "2" op pagina 2.
Er gebeurt niks.

- nu voeg je paginanummers in op de manier die libreoffice daarvoor heeft
(/invoegen/paginanummer)

- nu verschijnen de paginanummers maar dan precies op de manier die de extensie
pagination gezegd had. Dus hoewel hij niet meer werkt werkt hij nog wel een
beetje - net genoeg.

Eenvoudig hè? In elk geval beter dan verdrinken in het moeras van paginastijlen
enz waarover je leest op het internet.

Ik vind het beschamend.

Pieter