VAART-bericht van: Jan Strous <[email protected]>

Draaiboek laagwater MiddenLimburgse en NoordBrabantse kanalen:
<http://83.161.210.231/middenlimburg/downloads/documenten/pdf/draaiboek_laagwater.pdf>

Let op is versie uit 2003; kan op de RWS website zo 1-2-3 geen versie vinden.

groet, Jan



Op 7 juli 2010 06:47 schreef Nico <[email protected]> het volgende:
>
> VAART-bericht van: Nico <[email protected]>
>
> Hallo vaart,
>
>
> > VAART-bericht van: Mieke Kuipers <[email protected]>
> >
> > Hallo,
> >
> > Ik denk dat je het artikel "Maatregelen vanwege lage waterstand Maas" op 
> > Limburger.nl graag wilt lezen.
> >
> > Link naar artikel: 
> > http://www.limburger.nl/article/20100706/REGIONIEUWS01/100709775/1056
> >
> > file vorming op de Maas
> >
> > Groeten,
> > mieke kuipers
>
> Uit zijn verband gerukt verhaal. Situatie is niet anders dan andere
> jaren. Eerst word er zo geschut dat schepen die *binnen* het sluisbereik
> zoveel mogelijk bij elkaar in de sluis gaan. In die situatie gaan Born
> en Maasbracht hevelen en pompen. Verergent het watergebrek dan worden
> alleen met vollen schuttingen op en af geschut (is al redelijk
> uitzonderlijk). Als het heel extreem is dan kan er op kanalen en
> rivieren die van de maasbronnen afhankelijk zijn een beperkt aantal
> keren per dag worden geschut. Die regel gaat het eerst in op minder
> belangrijke routes en dat is in de jaren 90 =E9=E9n keer noodzakelijk
> geweest. Te beginnen bij de zuid Willemsvaart. Ik heb het in 30 jaar
> nog niet op de maas meegemaakt. We zitten nu in het eerste stadium.
> En alles is nog onder controle!
>
>
> --
> Mvg
> Nico


* Wat doet de markt? www.vaart.nl/peiling
* Het adres voor reacties en nieuwe berichten: [email protected]
* Afmelden op: [email protected] met tekst: unsubscribe VAART-L


Antwoord per e-mail aan