Hi everyone,

*Apologies for english (and my bad Google Translation)**

We are very excited to explore setting up a branch of the Wikipedia Library
on the Portguese language Wikipedia!  The Wikipedia Library team at WMF is
here to help you create a program that fits your community’s unique wants
and needs. Libraries are a central research hub for your community as well
as a place to arrange access to resources and other programs.

I would love to start an email thread in the next week where we could...

1. Get to know you and your community’s interests better
2. Introduce you to our branch set-up guide <
https://meta.wikimedia.org/wiki/The_Wikipedia_Library/New_branches_setup_guide

3. Help you find a small team of volunteers that can share the work of
running a branch, and developing new opportunities.

Our process is designed to give you an easy path to get started with
creating a branch, including finding support from volunteers in your
community.

Can anyone interested in talking about this email me at
wikipedialibr...@wikimedia.org with the subject: "Portugese Branch"?

I will then connect us on a shared email. I look forward to talking with
many of you soon.

Cheers,
Jake Orlowitz
Head of the Wikipedia Library
Wikimedia Foundation

------------
Olá a todos,

* Desculpas para Inglês (e meu mau Google Translation) **

Estamos muito animado para explorar a criação de uma filial da Biblioteca
Wikipedia na língua Portguese Wikipedia! A equipe de Wikipedia Biblioteca
no WMF está aqui para ajudá-lo a criar um programa que se encaixa desejos e
necessidades únicas de sua comunidade. As bibliotecas são um hub central de
pesquisa para a sua comunidade, bem como um lugar para organizar o acesso
aos recursos e outros programas.

Eu gostaria de iniciar uma discussão e-mail na próxima semana, onde nós
poderíamos ...

1. Conheça a si e interesses da sua comunidade melhor
2. Apresente-o a nosso guia de set-up ramo <
https://meta.wikimedia.org/wiki/The_Wikipedia_Library/New_branches_setup_guide

3. Ajuda você a encontrar uma pequena equipe de voluntários que podem
compartilhar o trabalho de execução de um ramo, e desenvolvimento de novas
oportunidades.

Nosso processo é projetado para dar-lhe um caminho fácil para começar com a
criação de uma sucursal, incluindo a procura de apoio de voluntários em sua
comunidade.

Qualquer pessoa interessada em falar sobre isso pode email mim em
wikipedialibr...@wikimedia.org com o assunto: "Portugueses Ramo"?

Eu, então, ligar-nos em um e-mail compartilhado.

Estou ansioso para falar com muitos de vocês em breve.

Saúde,
Jake Orlowitz
Chefe da Biblioteca Wikipedia
Wikimedia Foundation