Det låter som en bra grej att testa på, för min del för att få en
uppfattning om processen. Och när jag började leta efter något
intressant att scanna får jag en del lärdomar direkt. Ett verk på KB som
jag vill scanna får endast läsas i Specialläsesalen. Och de verken får
man inte ta med sig till den allmänna scannern. Dock får man fotografera
med egen kamera. Jag ska testa det, eftersom det jag vill fotografera
bara är två sidor.

Dessa erfarenheter borde vi samla någonstans, jag skapade en sida på
wikin där vi kan göra det:

<http://se.wikimedia.org/wiki/Allm%C3%A4nhetens_bokscanner>

--
Jan Ainali

Bli medlem i Wikimedia Sverige: 100 kr till bankgiro 5822-9915 (skriv
"Medlemsavgift, namn, adress och epost")

<http://se.wikimedia.org>