Den 2007-11-28 skrev lennart guldbrandsson <[EMAIL PROTECTED]>:

> Hej,
> Jag fick precis en förfrågan från en skola om artikeln
> http://sv.wikipedia.org/wiki/Thailand och dess artikelhistorik. Det är
> nämligen klotter som drabbar några elever rätt menligt. Och jag undrar hur
> man döljer artikelhistoriken eftersom de andra eleverna tydligen sprider
> sådana saker som en löpeld. Jag har kontaktat våra byråkrater men tänkte
> pröva här också. Snabbt svar uppskattas.//Hannibal aka Lennart

Jag ser att Hannibal redan åtgärdat det, så någon berättade väl hur man gör:
Raderar hela artikeln, och avraderar sedan alla de versioner utom de man
vill ska förbli raderade.

Att denna skola nuförtiden hittar någon att vända sig till om sådana här
saker, får väl ses som en positiv sak med att  Wikimedia Sverige bildats.
Onekligen.

/habj

Till