Jag haller med Habj. Det här är inte föreningens sak. Bortsett fran en aspekt.
I föreningen far man ibland information som man inte far som vanlig användare.
Jag är just nu i Tyskland, till exempel (därav ringlösa a) där jag har pratat
med den kille som var en av de största krafterna bakom flagged revisions och
fatt hans insikter till del, nagot som inte hade hänt utan Wikimedia Sverige.
Han kommer att pa mitt initiativ, lägga upp mer information pa Meta inom kort,
vilket kommer att göra det lättare för alla wikipedianer att besluta om
huruvida vi vill införa flagged revisions eller inte. Det är inte helt
okontroversiellt pa tysksprakiga WP dock.

Enligt min personliga asikt, som användare av Wikipedia, är det nog lite för
tidigt för oss att införa detta. Vi är inte tillräckligt manga för att ta hand
om den backlogg, som till och med tyskarna har problem med. Vi behöver bli
atminstone femhundra regelbundna användare (10 redigeringar i manaden) innan vi
kan göra nagot sadant här. Vi är alldeles för fa för att halla ordning pa alla
vara artiklar. Det är naturligtvis min personliga asikt, men oavsett om det
stämmer eller inte för flagged revisions, sa stämmer det med allt annat pa
Wikipedia. Sa det är en bättre fraga att börja med: Hur blir vi (manga) fler
regelbundna användare. Wikimedia Sverige kan göra lite, men inte allt. Sa
fundera gärna pa det. Och ta det problemet pa allvar, för det är lösningen pa
kvalitetsfragan.

Med vänliga hälsningar,
Lennart Guldbrandsson, ordförande för Wikimedia Sverige Tfn: 031 - 12 50
48Mobil: 070 - 207 80 05Epost: [EMAIL PROTECTED]> Date: Sat, 21 Jun 2008
01:30:22 +0200> From: [EMAIL PROTECTED]> To: wikisv-l@lists.wikimedia.org>
Subject: Re: [WikiSV-l] Flagged revisions> > Habjs svar syftade dock på att det
hela inte är föreningens sak.> > Införandet bör för övrigt diskuteras på wikin,
även om den här sändlistan är> något bättre än internt inom en förening vars
syfte inte är att styra> Wikipedia.> > Andreas> > On 6/20/08, Ernst Rydén
<[EMAIL PROTECTED]> wrote:> >> >> > > Date: Thu, 19 Jun 2008 16:49:13 +0200>
From: [EMAIL PROTECTED]>> > To: wikisv-l@lists.wikimedia.org> Subject: Re:
[WikiSV-l] Flagged> > revisions> > Den den 3 juni 2008 20:10 skrev Lars
Aronsson <> > [EMAIL PROTECTED]>:> > >> > Frågan är om och när detta bör
införas på> > svenska Wikipedia.> > Vi berörde frågan på senaste styrelsemötet
i Wikimedia> > Sverige,> > men det är ju egentligen inte föreningens sak.> > >
Verkligen> > inte.> > /HB> > Precis, jag tror inte att flagged revisions bör
införas på svwiki ännu. Vi> > är nog inte riktigt mogna för det, helt enkelt.
Tycker vi borde satsa på> > kvaliteten på annat sätt, som t.ex våra
kvalitetgranskningstabeller. På en> > artikels diskussionssida finns det ibland
en projektmall som det står "den> > här artikeln bearbetas av projektet xxx,
den här artikeln har bedömts som> > "bra"; dessa kunde man satsa mer på
> Ladda ner hela Windows Live gratis och upptäck fördelarna!> >
http://get.live.com/
Utmana dina kompisar i Sten, sax, påse!
http://www.live.msn.se/messenger/#/News/

Till