Quoting Christina & Remy <famtruel...@mail.dk>:

Jeg skulle idag have en julebryg, brygget Nov. 2013 og den skummede
vildt over og prøvede 3 efterfølgende som også skummede over???
    Det skal siges at alle andre flasker fra samme bryg ikke skummede og
tænker så hvad det er der er galt for det er lidt mærkeligt at det er
de
sidste der er galt med.
    Den smager godt som den også gjorde i starten.
    Håber der er nogle som har et eller flerer bud .

Jeg oplevede det samme lignende i det tidlige 2012, og en af mine venner
ligeså. Den bedste forklaring, vi har kunnet finde, er at en særlig
skimmelsvamp var fundet i korn fra denne(?) årgang, og at den skulle kunne
give den slags effekt. Jeg ved ikke, om der er noget om snakken.