Hej Bryggere,

jeg har lige et spørgsmål som jeg er sikker på at en af jer bryggere kan give
mig et godt og rigtigt svar på.
Spørgsmålet er : hvad betyder mæske tiden for brygningen ?  Jeg har forskellig
opskrifter hvor mæsketiden ved f.eks 65 grader kan være 60 min. og i andre
opskrifter er den f.eks 90 min. eller mere.   Opnår man et højere udbytte ved
at mæske længere  ? hvis det er tilfældet hvorlænge kan man så blive ved.

Håber at der er nogen derude der kan hjælpe med en forklaring

på forhånd tak
m.v.h
Niels J. Hermann