Udover den "originale" løsning at mæske nok malt til at nå 10% - og evt.
first runnings fra to mæskninger, evt. koge det ind til højere
koncentration, så kan der også bruges maltekstrakt til at hæve procenten og
stadig lave en all-malt øl. Brug den lyseste tørre ekstrakt som supplement
til basismalten