Det er efter min mening en rigtigt god måde. Man kan jo også spørge sig
selv hvor meget rigtig stærk øl man egentlig har brug for. Svaret er jo nok
forskelligt alt efter hvem man er og hvor man er nået til i sit liv, men
det giver i hvertfald en mulighed for at prøve flere forskellige
opskrifter. Jeg har netop for et par måneder siden tappet de første 12
liter af mæsken kogt med humle og smidt 2x 5 liter ca. 10% abv på to 10
liters spande med hver sin gær. Resten af mæsken blev til ca. 25 liter mørk
sommerbock på lige over 5 %. Der var også pres på kapaciteten i mæskekaret,
jeg normalt bare brygger 25-30 liter 4-6 % abv i. Maltbazaren har i øvrigt
for nogle måneder siden fået nogle ganske fine 10 liters spande hjem, der
er glimrende til formålet. Så man ikke behøver genbruge gamle mayospande
fra den lokale pølsevogn eller hvad man nu kan få fat på.

Venlig Hilsen Peter.