Jeg er kommet i humør til endnu en gang at give mig i kast med denne fine
drik, men kunne da godt bruge lidt input inden kedlen kommer i kog.
Jeg vil gerne over 10% uden at ty til sukker. Jeg har før snydt lidt på
denne måde. Desuden vil jeg gerne have den tykflydende fornemmelse, men den
synes jeg er svær at få frem. Gode råd modtages!
Endelig er der lidt om lagring og tilsætning af smagsgivere, som f.eks.
Kirsebær o.a.
Jeg vil gerne have lidt input til brugen af egespåner og hvor lang tid i
lader den stå med det? Jeg skal karbonerer på flaske, så der skulle gerne
være lidt liv i den inden jeg sætter kapsel på.
Hvor mange kirsebær bruger I pr. liter - Det skal være smagsgiver uden at
blive frugtøl.
Jeg er vel klar over at det ikke er en øl som jeg får smagt før til jul, og
vel endelig først er rigtig god til jul i 2015.
/Rune 2100