Hej Brug guro'er

Nu er jeg helt ny i det her med at brygge og skal igang med mit første bryg
om en uges tid.
Mit spørgsmål går ud på om der er forskel på at bruge vand fra hanen eller
bruge Destileret / Demineraliseret vand.
Destileret vand er klinisk rent og som jeg har læst dødt i smagen.
Demineraliseret er jo renste vand men ikke fri for Kim og bakterier.

Vil det være en fordel at sætte et aktiv kulfilter på vandet som bruges fra
hanen...
Hvilken effect har det på selve ølsmagen.... når vi snakker whisky er det
jo alfa omega når vi snakker vand kvalitet..

MVh
Claus

--

MVH