> Nu har det gått mer än en vecka sedan jag postade det här, och det enda
> svar som har skickats håller med om att det räcker med att länka
> OFTC-kanalen. Så därför kommer jag att utföra detta om ingen kommer med
> några protester. (Låt säga att jag ger det en vecka till).
>
> Intresset verkar minst sagt svalt, så jag antar att det inte är några
> problem.

Hej!

Hur kommer det sig att du valde OFTC före Libera Chat? Rent spontant känner jag
att Libera Chat känns som ett bättre val då de har en mer modern infrastruktur.
De är ju egentligen typ freenode 2.0 kan man säga, medan OFTC saknar en hel del
saker som många är van med, bland annat SASL.

En annan fördel med Libera Chat är att de tillåter att man skapar
organisationer där, så att att man kan reservera kanaler och hela stackar om
man så önskar, exempelvis `#debian-*`. På köpet får man också cloaks,
exempelvis "Debian/Member/<Användare". Dessa kan man sedan dela ut till vem man
vill. OFTC erbjuder så vitt jag vet inget av detta.

--
Hund

Till