Witam.
Wydaję polecenie
./configure --with-python --prefix=$HOME/software "CFLAGS=-I $HOME/software/include" "LDFLAGS=-L $HOME/software/lib"

jednak ekg z obluga pythona nie chce sie zainstalowac. oto wynik tego polecenia:

checking for gcc... gcc
checking for suffix of executables...
checking whether gcc accepts -g... yes
checking whether ln -s works... yes
checking for gmake... no
checking for make... /usr/bin/make
checking for ar... ar
checking for strip... strip
checking for t_accept in -lnsl... no
checking for socket in -lsocket... no
checking for __inet_addr in -lbind... no
checking for inet_pton... yes
checking for pkg-config... pkg-config
checking for OpenSSL... Package openssl was not found in the pkg-config search path.
Perhaps you should add the directory containing `openssl.pc'
No package 'openssl' found
Package openssl was not found in the pkg-config search path.
Perhaps you should add the directory containing `openssl.pc'
No package 'openssl' found
no
checking for ssl.h... not found
checking for egrep... /bin/grep -E
checking for ANSI C header files... yes
checking for sys/types.h... yes
checking for sys/stat.h... yes
checking for stdlib.h... yes
checking for string.h... yes
checking for memory.h... yes
checking for strings.h... yes
checking for inttypes.h... yes
checking for stdint.h... yes
checking for unistd.h... yes
checking libgen.h usability... yes
checking libgen.h presence... yes
checking for libgen.h... yes
checking for dirname... yes
checking for getopt_long... yes
checking for scandir... yes
checking for setenv... yes
checking for strlcat... no
checking for strlcpy... no
checking for utimes... yes
checking for mkstemp... yes
checking locale.h usability... yes
checking locale.h presence... yes
checking for locale.h... yes
checking for setlocale... yes
checking for strcoll... yes
checking regex.h usability... yes
checking regex.h presence... yes
checking for regex.h... yes
checking execinfo.h usability... yes
checking execinfo.h presence... yes
checking for execinfo.h... yes
checking for backtrace... yes
checking for gg_login in -lgadu... yes
checking for inet_pton... (cached) yes
checking ncurses.h usability... yes
checking ncurses.h presence... yes
checking for ncurses.h... yes
checking for initscr in -lncurses... yes
CURSES_INCLUDES=
checking for GTK+ - version >= 2.0.0... no
*** Could not run GTK+ test program, checking why...
*** The test program failed to compile or link. See the file config.log for the *** exact error that occured. This usually means GTK+ is incorrectly installed.
checking for gsm_decode in -lgsm... no
checking for DGifSlurp in -lungif... no
checking for jpeg_start_decompress in -ljpeg... no
checking for python... /usr/bin/python
Found Python version 2.5 /usr
checking for Python.h... not found
checking for gzopen in -lz... no
configure: creating ./config.status
config.status: creating src/Makefile
config.status: creating Makefile
config.status: creating examples/Makefile
config.status: creating config.h
config.status: config.h is unchanged

configured options:
 - openssl: disabled
 - ioctld: disabled
 - python: disabled
 - zlib: disabled
 - libungif: disabled
 - libjpeg: disabled
 - ui-readline: disabled
 - ui-ncurses: enabled (default)
 - ui-gtk: disabled
 - aspell: disabled

jak widac python ma wartosc disabled a wczesniej jest niby 'Found Python version 2.5 /usr' ale za to potem checking for 'Python.h... not found'

Co trzeba z tym zrobić?
Jak to poprawić, żeby było dobrze?

Jarek

Odpowiedź listem elektroniczym