Hali!

"ddrescue /dev/sdX /dev/null --force" végig tudod olvasni a diszket és ha már

ekkor I/O hibát látsz a kernel logban... az hardware hibára utal.

2019. 01. 22. 10:01 keltezéssel, Egon írta:
Kezdő listára két hónapja küldtem be ezt, sajnos, nem érkezett válasz,
ezért itt is megpróbálom.

Érdekes jelenséggel szembesültem. Egy teljesen új 2 TB méretű
merevlemezt nem tudok használni Linux alatt, mert "csak olvasható"
módban képes felcsatolni, a syslog-ot meg telenyomja szektorhibákra
utaló bejegyzésekkel.
HDD Sentinel szerint nincs egyetlen hibás szektor sem, kondíció és
teljesítmény is 100%, minden hibátlan.
Újrapartícionálás és "mkfs.ext4" ismételt használata után is ez a jelenség.

A fájlrendszer csak olvasható, mire ez az utolsó hibaüzenet is megjelenik...
Mit tudnék tenni?

Hardver - vagy szoftver-hiba? Mi lehet ez?
Tudom, itt offtopic, de Windows alatt, NTFS fájlrendszerrel semmi baja nincs.
Linux alatt szeretném használni.

Ha a filesystem adminisztrációja során I/O hiba lép fel akkor tipikussan

"csak olvasható" módra áll be.

Más filesystem máshol tartja a nyilvántartását így lehetséges

ugyanazon eszköz hibás/jó működése.

A smart nem feltétlen tud egy hibáról és főleg nem biztos hogy jelzi is.

:Voli