Hi,

"Egon" <cvimai...@gmail.com> írta 2019-01-25 13:23-kor:
> "Fdisk -l" kimenettel rendben volt minden?

Azt elso korben csak annyira neztem meg, hogy a szektorszam, amire
panaszkodott kisebb-e, mint a lemez osszes szektoranak szama, de kb. meg a
szamjegyek szama is kevesebb volt -> az elso egytizedben volt valahol a
gebasz.

Most leelenoriztem az fdisk-bol a szektorszamot:
3907029168
Pasztors-MacBook-Pro:~ pasztor$ echo $[3907029168/2] # Kilobajt
1953514584
Pasztors-MacBook-Pro:~ pasztor$ echo $[3907029168/2/1024] # Megabajt
1907729
Pasztors-MacBook-Pro:~ pasztor$ echo $[3907029168/2/1024/1024] # Gigabajt
1863

Az 1863 Giga seems legit. Ez egy 2TB-os (a gyarto altal szamolva) diszk.

> Köszönöm az NCQ-ra vonatkozó tippet, megpróbálom.

 (y)

> Egyébként az NCQ sima, SATA I. vezérlővel rendelkező, régi gépnél is
> bekavarhatott? (abban is próbáltam tesztelni, meg más gépekben is, de
> mindenhol egyforma volt a hibajelenség)

Azt tippelnem igen. Ha a lemez lejelenti a vezerlo fele, hogy o tud ncq-t,
akkor az OS megkuldi parhuzamosan tobb keressel, mint amennyit tenylegesen
a hw + a rajta levo cache elbirna. Futottunk mar bele ilyenbe.
Az ncq letiltasa megoldotta a problemat.

> Megfelelő lesz, ha "libata.force=noncq" kernelparaméterrel kapcsolom
> ki az NCQ-t?

Azert annyira nem mostanaban volt, hogy fejbol emlekezzek ra, de ranezesre
okesnak tunik.

Udv,
Gyu