Sziasztok!

PÁSZTOR György írta:

> Csak nekem jut eszembe hogy az ilyenre csuklobol nyomjak neki valaszkent
> egy esr.fsf.hu-s smart questions linket?

Gondolom: igen, meg azoknak, akik unatkoznak és segítség helyett
inkább olümposzi magasságokból istenségként lenézve kötekednek.

> Igy tobbszori nekifutas utan a tipikus antipattern, hogy IGY NE kerdezz.

Mármint, előírod számomra: hol kérdezzek és hol ne, vagy mi a helyzet? :-)

> Marmint, csak akkor ne, ha amugy olyan alomvilagban vagy, hogy erre erdemi
> valaszt varsz :/

Nem rendelkezem gondolatolvasással kapcsolatos képességekkel, ezért
nem tudhatom: kinek milyen tapasztalata van és ki mire fog (vagy nem
fog) válaszolni.

Kosa Attila írta:

> Mar egy ideje probal valaszt talalni, nem ez volt az elso levele,
> szoval szerintem nem remenytelen eset :)

Ezt örömmel olvasom. :-)
Gstreamerrel úgy néz ki: sikerült megoldani, kliensként pedig Vlc
szépen le is tudja játszani.

PÁSZTOR György írta:

> Nade sehol egy sz...tt hibauzenet, hogy pl. hol akadt neki el a raspi-n
> forditas, vagy hogy azt hogy probalta feloldani. Vagy barmi kezzelfoghato.

Azt reméltem: több alternatíva is van Vlc-n kívül amelyeket tudnak ajánlani.

Hogy helyreálljon a lelki béke:
Legujabb Raspbian, az összes frissítéssel feltéve. Vlc 3.0.8 összes
függőségi csomag feltéve. A fordítani kívánt változat:
vlc-4.0.0-20200215-0231-dev.tar.xz változatot próbáltam fordítani.
Abban bíztam, hogy a függőségi csomagokban majd minden benne lesz, ami
kell neki és hiba nélkül fog fordulni. A libeket, amelyeket javasolt,
nem töltöttem le hozzá és nem adtam meg neki, nincs ebben gyakorlatom.
Tudom-tudom, ezzel újabb kötekedési lehetőséget adok, miszerint:
"akkó' ménem a Kezdő listán kérdezté'?" azért, mert nem kezdő téma a
low-latency streaming és nem gondoltam, hogy Vlc-t kell majd
fordítanom, sem azt, hogy hibás lesz, ami miatt majd nekem fog valaki
esni.

./configure --disable-xcb --disable-qt
Szépen meg is csinálja:
libvlc configuration
--------------------
version               : 4.0.0-dev
system                : linux
architecture          : arm
optimizations         : yes
vlc aliases           : cvlc rvlc nvlc

To build vlc and its plugins, type `make', or `./compile' if you like
nice colors.

make:
/usr/bin/ld: /usr/src/vlc-4.0.0-dev/src/input/stats.c:95: undefined
reference to `__atomic_load_8'
/usr/bin/ld: /usr/src/vlc-4.0.0-dev/src/input/stats.c:99: undefined
reference to `__atomic_load_8'
/usr/bin/ld: /usr/src/vlc-4.0.0-dev/src/input/stats.c:101: undefined
reference to `__atomic_load_8'
/usr/bin/ld: /usr/src/vlc-4.0.0-dev/src/input/stats.c:103: undefined
reference to `__atomic_load_8'
/usr/bin/ld: input/.libs/stats.o:/usr/src/vlc-4.0.0-dev/src/input/stats.c:107:
more undefined references to `__atomic_load_8' follow
collect2: error: ld returned 1 exit status
make[3]: *** [Makefile:2671: libvlccore.la] Error 1
make[3]: Leaving directory '/usr/src/vlc-4.0.0-dev/src'
make[2]: *** [Makefile:2146: all] Error 2
make[2]: Leaving directory '/usr/src/vlc-4.0.0-dev/src'
make[1]: *** [Makefile:1573: all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory '/usr/src/vlc-4.0.0-dev'
make: *** [Makefile:1458: all] Error 2

> A dramacsoport meg nem a linux, hanem a linux-flame ;)

Haha, ha drámát akarok látni, színházba megyek :-)

> De azert elmorzsolok egy konnycseppet az ilyenekert.

Kettőt is akár. :-)

> Amikor eppen raerek! :D

Biztos nagyon ráérsz, ha egy ilyen kis semmiség miatt ennyi energiát
fecséreltél a billentyűzet-nyomkodásba :-) szóval, akár két
könnycseppet is elmorzsolhatsz :-)
Van jobb ötletem is :-)
Minden, számodra nem tetsző levélre az itt leírt gyakorlatot alkalmazhatod :-)
https://en.wikipedia.org/wiki/Two_Minutes_Hate
Nem tudom: mi történt itt, régen (10-15 évvel ezelőtt) sokkal
segítőkészebben viszonyultak egyesek a listán felvetett problémákhoz.

Köszönet azoknak a listatársaknak, akik érdemben hozzászóltak és nem
kötekedve. A Gstreamer nagyon jó ötlet volt, köszönöm szépen
Attilának, aki javasolta :-)

Üdvözlettel: Csaba