Üdvözlet!

TLDR:
Csináltam a levelező szerverünkön egy aliast, ami a beérkező leveleket többek között egy gmail-es címre is továbbítja. A gmail *újabban* visszadobja a leveleket 550 5.7.26-os hibával.

A pontos hibajelzés:

This message was created automatically by mail delivery software. A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: zso...@gmail.com (ultimately generated from bar...@filmjus.hu)
host gmail-smtp-in.l.google.com (173.194.69.27)
SMTP error from remote mail server after end of data:
550-5.7.26 This message fails to pass SPF checks for an SPF record with a hard 550-5.7.26 failpolicy. To best protect our users from spam and phishing, the 550-5.7.26 message has been blocked. Please visit 550-5.7.26 https://support.gooqle.com/mail/answer/81126#authentication for more 550 5.7.26 information. fj4-20020a1709069c8400b006f380128f8dsi8490259ejc.158 - gsmtp

A hibaüzenetben említett weboldalt elolvastam. A 'Best practices' pipa.

A "Make sure your messages are authenticated" részből az SPF pipa, DKIM és DMARC nincs. Ha jól értem, akkor ezek nem is játszanak, hiszen a feladó e-mail címe nem @filmjus.hu, ellenben a címzett igen - és a final recipient a @gmail.com

A többi résszel kapcsolatban csak azt tudom mondani, hogy pipa, pipa, pipa... Nem spammelünk, nem hírleveleket küldözgetünk, hanem leveleket írunk.

Következő lépés, az oldalon javasolt hibakereső toolokat nézegetem, az MX ellenőrzésnél kijött egy ilyen piros X-es (kritikus) hiba: "Az SPF-nek engedélyeznie kell a Google szerverei számára a domain nevében való e-mail-küldést." WTF?!? Engedjem meg a google-nek, hogy a nevünkben levelet küldjön? A súgócikk egy általános leírás az spf-ről, egy szót se találtam benne erről. *Nem* akarom, hogy a google a mi domainünk nevében levelet tudjon küldeni. Nyilván ha ez az egyetlen oka, hogy visszadobja a leveleket, akkor el fogok rajta gondolkodni - vagy az érintett usereket átküldöm a freemail.hu-ra ;-)

A nagy kérdés: mit tegyek, hogy a google ne dobálja el a rajtunk keresztül érkező leveleket? Ahogy a hibaüzenetből is látszik, az az infó eljut hozzájuk, hogy a levél egy @filmjus.hu-s címből lett generálva... És egyébként legutóbb kb. két hónapja nyúltam *egyáltalán* a szerverhez, ez a hiba most jelentkezett, eddig működött minden.

Exim4 fut a szerveren.

Köszönettel:
--
Sörös Zoltán