Hoi,

Iemand probeert hier nederlandse BAG adressen te koppelen aan
OpenStreetMap straatnamen. Nu wil het geval dat de OSM straatnamen in de
adressen niet (altijd) overeenkomen met de BAG.

Even googlen geeft mij:

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:BAGimport_via_ODS_plugin#STAP_4_Nabewerking

Waarin expliciet staat dat het een OSM conventie is om straatnamen UIT
te schrijven. Dus waarschijnlijk krijg ik problemen wanneer ik de
straatnamen BAG conform zou aanpassen :-)

Is er dan een andere mogelijkheid om, gegeven een officieel adres of
straatnaam, een koppeling te maken met een OSM straat of pand?
Ik dacht dat er misschien wel BAG-id's in de data zouden zitten, maar ik
zie ze niet in de verschillende editors die ik online kon bekijken.

Een andere optie zou natuurlijk zijn om een 'way' een alternatieve naam
te geven (net zoals plaatsnamen alternatieve namen hebben)? Een
'bag-spelling' ofzo?

Iemand hier een idee over. Of kan iemand me wijzen waar hier eerder over
gesproken is?

Vriendelijke Groet,

Richard Duivenvoorde