On dc, 2004-05-12 at 19:13, Benjamí Villoslada wrote
(...)

Doncs jo penso que, malgrat que tots coneixem les pràctiques abusives de
M$, donar suport als seus clients (i afegir les característiques que el
mercat demana) hauria de ser la pràctica normal de l'empresa. En resum,
M$ està començant a fer allò que hauria d'haver fet sempre (deixant de
banda l'assumpte dels pirates, ara no m'hi vull ficar).

Evidentment, M$ actua així pressionada pel programari lliure, altrament
no ho faria. Però això és una cosa que ja se sabia: el programari llure
tard o d'hora apretarà el mercat i les companyies de programari
propietari hauran de moure el cul. És clar, això crea competència també
al cosat del programari lliure i M$ abusa de la seva posició dominant,
això també se sabia. Benvinguts al món real.

La qüestió és si el programari lliure serà o no sensible a el joc brut
de les multinacionals. S'haurà de veure, però de moment el model s'ha
mostrat bastant sòlid. Jo no em dedicaria massa a queixar-me del que fa
M$, sinó que seguiria fent feina per expandir el programari lliure com
si res. Al capdavall, la superioritat del programari lliure no només és
en el camp tècnic, sinó també en altres on M$ poc pot fer:cultura,
societat, desenvolupament, llibertat...

Orestes