El Dimecres 12 Maig 2004 20:26, Orestes Mas va escriure:
> On dc, 2004-05-12 at 19:13, Benjamí Villoslada wrote
> (...)
>
> Doncs jo penso que, malgrat que tots coneixem les pràctiques abusives de
> M$, donar suport als seus clients (i afegir les característiques que el
> mercat demana) hauria de ser la pràctica normal de l'empresa. En resum,
> M$ està començant a fer allò que hauria d'haver fet sempre (deixant de
> banda l'assumpte dels pirates, ara no m'hi vull ficar).

Aquest detall és bàsic, perquè demostra si es vol fer per aclaparar el mercat
i dominar el món.  És un delicte :)

> Evidentment, M$ actua així pressionada pel programari lliure, altrament
> no ho faria. Però això és una cosa que ja se sabia: el programari llure
> tard o d'hora apretarà el mercat i les companyies de programari
> propietari hauran de moure el cul. És clar, això crea competència també
> al cosat del programari lliure i M$ abusa de la seva posició dominant,
> això també se sabia. Benvinguts al món real.

Abusar ho feia abans també, sense programari lliure.  Sun, Netscape en són
víctimes.  No volen competència i tenen tant poder per aconseguir-ho que fa
un poc de por, la veritat.

Si això nostre no fos lliure, sense empresa darrere que es pugui comprar, ja
no existiria.  Seguríssim.  Així de greu és.  Hem de muntar una cosa tipus
ONG per fer que una cosa clau, la informàtica, sigui "normal".  Que no faci
falta ser client de Microsoft per viure.

> La qüestió és si el programari lliure serà o no sensible a el joc brut
> de les multinacionals. S'haurà de veure, però de moment el model s'ha
> mostrat bastant sòlid. Jo no em dedicaria massa a queixar-me del que fa
> M$, sinó que seguiria fent feina per expandir el programari lliure com
> si res.

Quan tinguem el 50% dels usuaris, possiblement ja no farà falta queixar-se.

Mentre no arriba, estem en una situació excepcional que demana xerrar clar i
contundent.  Un 90% en mans del programari tancat és molt %.

Hi ha moltes persones que no ho veuen fàcilment: la informàtica no engresca
però fa falta. Com un mal necessari per moltíssims.

Quan ho veuen, sovint m'he trobat amb el comentari "no ho sabia, no s'en
parla" --és quan dic que fem el que podem, internet, ràdio, articles,
jornades, LUGs, traduccions; per un o altre lloc arriba.  Ho diuen per
expressar que tant de bo se n'haguessin adonat abans, perquè no haurien fet
d'herbes molles tant de temps.

Mai no s'ha de subestimar la força del pensament únic.  Per molta raó i salut
que tengui la diversitat :)

- --
Benjamí
http://bitassa.com