En/na Benjamí Villoslada ha escrit:

Jo no hi estic d'acord.  Els arguments d'en Stallman estan carregats
d'humanitat i ètica.  Qui valora l'ètica en la tecnologia el capta tot d'una.
La comunicació no consisteix només en paraules.

Un llenguatge correcte, precís, madur (en el sentit d'expressió rica i ben filada) no és en absolut incompatible amb la humanitat i l'ètica. De fet, no és incompatible amb res. I consti que no estic parlant d'un llenguatge "tecnocràtic", que això sí que és altra cosa i, a més a més, prou imbècil.

Jo segueixo dient -i molta gent que ha sentit l'Stallman en llengua no anglesa està d'acord amb mi i amb qui ha fet el comentari originari d'aquest mini-debat- que la força de les raons d'Stallman resta molt desactivada pel fet de què no les expressa suficientment bé. El programari lliure és un conjunt de nocions molt complexes, està construït des d'una filosofia difícil, hi ha massa falses comparacions (gratuïtat, anarquisme...) que s'han de matitzar molt acuradament i això requereix un excel·lent domini del llenguatge. Tan excel·lent, que hi ha qui és incapaç de fer-ho inclòs amb el propi matern.

-- Javier Cuchí Burgos [EMAIL PROTECTED] [EMAIL PROTECTED] ICQ # 66532465 Barcelona - España - UE ---------------------------- Una necedad, aunque la repitan millones de bocas, no deja de ser una necedad Anatole France ----------------------------