El Dissabte 01 Maig 2004 15:12, Cuchí Beltrán va escriure:
> Jo segueixo dient -i molta gent que ha sentit l'Stallman en llengua no
> anglesa està d'acord amb mi i amb qui ha fet el comentari originari
> d'aquest mini-debat- que la força de les raons d'Stallman resta molt
> desactivada pel fet de què no les expressa suficientment bé.

Més opinions:

http://lvalverde.net/#108349371542859769

> El
> programari lliure és un conjunt de nocions molt complexes, està
> construït des d'una filosofia difícil, hi ha massa falses comparacions
> (gratuïtat, anarquisme...) que s'han de matitzar molt acuradament i això
> requereix un excel·lent domini del llenguatge. Tan excel·lent, que hi ha
> qui és incapaç de fer-ho inclòs amb el propi matern.

Sovint dic que el programari lliure servirà per fer de l'ofici d'informàtic
(bitòleg, digitòleg) una cosa tant normal com fer de fuster, picapedrer,
lampista, mecànic...

No cal explicar gaire coses perquè en els oficis l'única limitació està en la
capacitat professional de cada menestral.

* El mal d'explicar està a l'altre banda:

Fa mal explicar que ningú pot adobar l'armari tret del fuster que el va fer.
Que s'estorbarà, perquè ha de sembrar l'arbre d'on sortirà el tauló per la
reparació.

Que ningú vengui fusta i que tots els cultius produeixin fusta incompatible
amb altres cultius té moltes conseqüències noves, que no s'havien donat
mentre els oficis s'exercien de la forma coneguda:

Per exemple, l'esclat d'Imea, que està infestat les llars amb mobles
impersonals --idèntics a Vic que a Tucson-- que ningú pot modificar.  El 90%
de la fusta del món és Imea.

El corc blau (Anobium Imeanus) s'està posant les botes perquè troba taula
- --mai més ben dit-- a cada casa.  Ahir, sense anar més enfora, el notari no
va poder atendre cap client.  Sembla que la secretària portà corcs blaus de
casa sense voler --allò que es fa per aquestes dates: treure la roba d'estiu
de l'armari.  Els corcs es van deixondir, a aquella jaqueta, i en una nit no
va quedar cap taula dempeus.

Diuen que tot plegat està perjudicant l'imatge d'Imea.  Com a mesura, el Sr.
McMea --que pastura la fortuna més important del planeta-- ha declarat que
tenen previst incloure insecticida de franc en cada moble.  La indústria
química està amoïnada.  També molts fusters que, reconvertits, ara es guanyen
la vida venent i instal·lant anticorcs.

Als fusters ja els hi agradaria més fer mobles, però la cosa està molt
complicada:

Si sembren un bosc Imea amb la fusta només poden fer complements pels Imea,
però cars i també vulnerables als corcs blaus.  Això darrer és un risc: molta
gent ha assumit que el moble Imea 100% és vulerable.  Ho troben normal.  Però
ai si el corc ataca el seu, que tot i ser un accessori ha costat més que tota
la resta Imea i va fer falta esperar a que creixessin els arbres.  El client
queda decebut i pensa que és el fuster, qui no en sap prou.  De fet, ja va
passar quelcom assemblant quan ens vam quedar sense cuiners per mor del
fast-food: tothom tenia el colesterol pels núvols, però 'la gent' deia que
era la medicina, la que no avançava.  Van fer falta milions de morts per
adonar-se'n i recuperar l'ofici culinari local.  Però malauradament el moble
no és tant crític com la salut.

Alguns han aconseguit fer forat: els de TauletaPlus, SAF, Taulovision...  Però
són quatre, i el darrer ja és propietat d'Imea.

Estadísticament, els professionals de les fusteries locals tenen més
possibilitats de fer calaix si juguen a la loteria que si fan mobles. Aixi
que no es compliquen la vida i es limiten, a matar corcs, instal·lar mobles
d'Imea, vendre pintures --Imea o compatibles, clar.

Fins aquí només unes quantes coses que han d'explicar *ells* (em podria
allargar amb el ram de les pintures per mobles, però això ja ho és massa O:)

* Ara el bo d'explicar:

Fusters només limitats per la seva capacitat professional i treballant en
tallers locals.  La novetat és que la fusta val molt poc o gairebé zero i
arriba immediatament: basta fer una còpia.  Clic-clic, copiar i enganxar :)

Ah, si: i un magatzem molt gran si t'agrada de Sequoia.  Però cada pic són més
barats, els magatzems (discs).

Crec que no costa gens explicar-ho... però també em consta que hi ha --real o
no-- un problema per cada solució :)

- --
Benjamí
http://bitassa.com