Sobre la notícia de LaFarga de l'instal·lació de Linux a la comunitat
social de la Xarxa de Telecentres de Catalunya hi ha moltíssim a
parlar.

No dubto de la bona voluntat de la STSI i del DURSI en l'intent
d'introduïr GNU/LINUX a la Xarxa Òmnia (Comunitat social de la XTC)
però de moment el resultat està lluny del desitjat, el sistema base
instal·lat originalment constava d'un Fedora 3 amb totes les
aplicacions disponibles als CDs d'instal·lació (des de 3 programes per
a veure PDFs fins a programes per sintonitzar la TV en ordinadors
sense capturadora, ...), per altra banda l'empresa contractada per a
dur a terme l'instal·lació (i en veu d'un tècnic de la mateixa) és la
primera vegada que es veu 'embolicada' amb un projecte amb Linux i ho
demostra el fet que són incapaços de solucionar un problema vital per
a la Xarxa de Telecentres com és distribuir una imatge autoarrencable
que regeneri el sistema en cas de necessitat.

La notícia per altra banda no explica que els sistemes instal·lats són
duals (Windows XP en català i Fedora 3), amb la qual cosa en cap
moment pensem que s'ha prescindit totalment del Sistema Operatiu
propietari, ara bé per contra tots els ordinadors tenen només,
exclusivament, programari ofimàtic i de treball lliure, amb la qual
cosa no sé quin sentit té continuar conservant el sistema operatiu de
Microsoft. Desconec si hi ha acords signats amb anterioritat amb en
Gates o etc. al darrera o si bé confien que malgrat el seu gest
'pro-programari lliure' , els punts òmnia dotaran els nous equips de
programari propietari de "sota mà".

Òbviament parlo des del coneixement de treballar a un Punt Òmnia.

--
Oriol Morell
http://volldamm.net