Bon dia,

Ací teniu les diferències entre el diccionari d'Apertium i el de Softcatalà
en noms i adjectius:

https://github.com/Softcatala/catalan-dict-tools/blob/master
/tests-apertium/check-apertium-adj.txt
https://github.com/Softcatala/catalan-dict-tools/blob/master
/tests-apertium/check-apertium-nom.txt

En adjectius:
- Hi ha alguns errors en Apertium: azoïca, babau (falta babaua), biònices,
convexs, endogenes, licies, nadives (per nadiues), nates (per nades),
nucleïques, pertinaça, ronces (de ronc), submisses, trocaïques.
- Falten alguns plurals en Apertium: bruscos, cancellerescos,
caricaturescos, etc.
- Hi ha diferents interpretacions d'alguns adjectius que poden ser
invariants o no i algun altre detall.

En noms:
- Hi ha uns quants noms en el diccionari de Softcatalà que tenen dos lemes
(masc. i fem.) que podrien estar en un sol lema. Això ho hem anat canviant,
però encara en queden. Ho acabaré de canviar.
- Errors en Apertium: afixs, alfalsos (pl. erroni d'alfals), annexs, baixs,
bleixs, besllum [ha de ser fem. no masc.], burofaxs [crec que només pot ser
burofaxos], burís [per burins], cadella [està amb cadell, però haurien de
ser lemes separats], capricios [pl. incorrecte], carabiner [falta el
femení], cartutxs, centelleigs [falta centellejos], comissos [és comisos,
encara que existeix el verb decomissar], contrarellotge [falta el pl.],
crucifixs, còrtex [falta el plural còrtexs], daltabaixs, detectiu [falta el
fem. detectiva], dibuixs, verís [per verins], àntrax [falta el pl.
àntraxs]...
- Plurals diferents: aerocistos, amiloplastos... (són poc freqüents, però
em pareix que són possibles), congostos, agostos, arrestos [són possibles
les dues formes -sts, -stos]
- Falta accentuació valenciana en Apertium (que s'ha afegit recentment):
canapè, cupè.

M'he quedat en la lletra D dels noms. Quan elimine els dobles lemes (masc.
fem.) en el meu diccionari serà més fàcil veure les diferències.

La solució dels errors en Apertium és tan senzilla com canviar el paradigma
pel que he calculat jo on es considere oportú.

Salutacions,
Jaume Ortolà