Missatge de Mikel L. Forcada <m...@dlsi.ua.es> del dia ds., 23 de juny 2018
a les 19:37:

> Hi vaig pensar. Però vaig pensar que permetre que un topònim tinguera un
> article davant podia fer descarrilar el _tagger_ (per a exemples de
> _tagger_ descarrilat per la introducció massiva de noms propis, seguiu
> Aixeque_EMV en Twitter.
>
> No hi ha una solució estàndard?

Jo no veig cap problema amb l'article i el topònim. El problema ve quan no
està com a nom propi. En el cas concret de Mató, com que és un cognom, el
podríem entrar com a cognom i ja està.

Sobre la qüestió dels noms propis estil Gerard Piqué > Gerard Va picar, hem
fet algunes regles que redueixen substancialment els errors.

cat-spa abans: Joan Mató > Joan Requesón; ara: Joan *Mató
spa-cat abans: Joan Mató> Joan Va matar; ara: Joan *Mató

Són regles amb l'estructura: "antropònim + paraula en majúscula". Podríem
afegir-hi regles de l'estil "accident geogràfic + paraula en majúscula".

Però aquestes regles no es poden forçar massa, perquè també hi ha noms
comuns que s'escriuen en majúscula i moltes voltes s'han de traduir. En el
cas de Mató, per exemple: "Associació de Fabricants de Mató". Aquí ja
entrem en un terreny molt difícil de resoldre.

Jaume