Kenapa pake bahasa Melayu gini nih resep? He..he..he..

----- Original Message -----
From: "Dewi Sinta" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <balita-anda@balita-anda.com>
Sent: Friday, October 19, 2007 4:07 PM
Subject: RE: [balita-anda] resep udang dong...

Aku juga punya resep nih..tapi belum pernah dicoba..belum sempat tuh...

Udang Lemak Nanas

Bahan-Bahan:
10 ekor udang(sedrhana besar)
1 inci kunyit hidup
8 biji cili kering
½ inci belacan
2 biji cili merah
2 cawan santan
½ biji nanas
sedikit kerisik
5 ulas bawang merah
sedikit gula
2 batang serai

Cara:
Bersihkan udang&toskan.Taburkan sedikit gula diatasnya.Tumbuk cili
kering,cili hidup,kunyit hidup,serai,belacan& bawang merah hingga
lumat.Masukkan santan ke dlm kuali& biarkan sehingga mendidih,barulah
dimasukkan rempah yg telah ditumbuk tadi,masukkan sedikit minyak masak &
masukkan udang lalu dibalik-balikkan.Angkat udangnya terlebih
dahulu.Masukkan nanas & sedikit garam.Bila kuahnya telah sebati masukkan
udang & kerisik.Angkat & hidangkan.

Udang Bersos Tomato

Bahan-Bahan:
1 camca besar minyak
1 camca besar jus lemon (pilihan)
1 biji bawang besar
1 camca besar serbuk lada hitam (pilihan)
1 biji lada hijau besar dihiris
1 tin Campbell's Tomato Soup
¼ cawan cendawan butang, dipotong dua
¼ cawan air
1 cawan udang, dibuang kulit & uratnya (dibelah bahagian belakang)
1 camca teh bawang putih lumat

Cara:
Tumis bawang besar, bawang putih dan lada hijau. Masukkan cendawan, udang
dan Campbell's Tomato Soup. Masukkan air, jus lemon dan lada hitam. Hias
dengan daun parsli dan hidang.

Met mencoba ya...happy weekend....

Rgds
Dewi