Kebetulan saya pernah bandingkan antara,
prulink (prudential, eduplan, AIA, dan Manulife).
Kalau menurut saya sebenarnya begini bu,
Ibu dalam menabung itu difokuskan ke tabungannya atau di medicalnya.
Jika ibu mefokuskan di tabungannya ibu lebih baik mengikuti prudential.
Tetapi jika ibu memfokuskan di medicalnya ibu bisa mengikuti Manulife.
Untuk ASTRA life saya belum tahu. Kalau saya sih condong ke asuransi
yang diback up oleh luar, sebab kita menabung untuk jangka waktu yang lama.
Kalau boleh tahu ibu posisinya ada dimana,
mungkin nanti saya bisa bantu asuransi ybs akan datang ke tempat ibu.
Jika memerlukan contoh perhitungan, saya masih ada dari Manulife,
Prudential,
dan BII eduplan.
Maaf jika kurang membantu

Pa2nya Onich

                                               To:       <[EMAIL PROTECTED]>

                                               cc:

            "Verenanda Novita"                 Subject:  [balita-anda] Oot: Mohon info
tabungan pendidikan
            <[EMAIL PROTECTED]>

            Others, 20/04/2004 17:59

Dear moms and dads,

Mohon bantuannya donk untuk sharing mengenai tabungan pendidikan anak. Anak
saya, denis baru berumur 3 bulan 2 minggu. Apa ada yang sudah punya
pengalaman mengenai Astra CMG Life dan Manulife. Tolong di sharing ya....

Thanks!

Mamanya Denis

,"
DISCLAIMER :

“The information contained in this communication (including any attachments) is
privileged
and confidential, and may be legally exempt from disclosure under applicable law. It
is
intended only for the specific purpose of being used by the individual or entity to
whom it is
addressed. If you are not the addressee indicated in this message (or are responsible
for
delivery of the message to such person), you must not disclose, disseminate,
distribute,
deliver, copy, circulate, rely on or use any of the information contained in this
transmission.

we apologize if you have received this communication in error; kindly inform the
sender
accordingly. Please also ensure that this original message and any record of it is
permanently
deleted from your computer system. We do not give or endorse any opinions, conclusions
and
other information in this message that do not relate to our official business. “