Ahoj Tome!

On Wed, Nov 20, 2013 at 08:59:43PM +0100, Tomas Suchan wrote:
> Mam opravdu smisene pocity z toho ze nam nekdo krade v labu a jedine co se
> resi jsem ja.... To vypovida o hodne vecech.... To sme to opravdu
> dopracovaly.... Opravdu by me zajimalo jestli by se nic nedelo i kdyby
> zmizel z biolabu OpenPcr? Napriklad ....

  Predeslu, ze jsem rad, ze to resis. Dosavadni reseni se vzdy zasekla
na urcite aktokraticke krizi, par lidi slibilo, ze se o neco postaraji,
a pak to tise vysumelo, protoze okamzity problem odeznel. (Tezko jim to
mohu vycitat, kdyz jsem na to take nemel sil.) Zaroven jsem presvedcen,
ze jsi to myslel dobre a jde Ti osobne 100% o dobro brmlabu - to je
zasadni rozdil proti tem zlodejum, se kterymi jedine dobre kdyz poradne
zatocime.

  Prestoze souhlasim s Tvymi cili, musim se i po delsi uvaze rozhodne
pridat k tem, kteri to povazuji za zpusob velmi nestastny, ktery nejspis
nadela mnohem vice skod nez uzitku.  Nemam sledovani kamerami nijak
v lasce, zaroven ale tezko vymyslime jine reseni, jak temto problemum
predchazet a proto bych se s nimi v brmlabu klidne smiril.  Muj zasadni
problem je:

aneb

nebo obecneji

  Je to jedna z veci, ktere "pratelske" prostredi odlisuji od
"nepratelskeho" a urcuji, citi-li se tam (alespon nekteri) lide dobre.
Mne do tohohle pocitu nejdriv niektUv a ted i Tvuj experiment zasahl
opravdu bolestne a hluboce.

--8<--

  Pokud bychom se dohodli, ze zacnou prostor brmlabu sledovat kamery,
jak se bude nakladat se zaznamy a bylo to verejne dano na vedomi,
nic bych proti tomu nemel, ten navrh bych podporil a v ramci moznosti
pomohl s jeho realizaci, protoze v tom opravdu reseni vidim.  Zaroven
by ten fakt sam odrazoval pripadne zaskodniky.  Kazdy by mel svobodnou
volbu, zda se pod kamery vydat a zaridit se podle toho.

  Ale takhle provedena akce proste podle mne vazne vubec neni OK.

  Tvuj argument asi je, ze kdybychom to resili v komunite, jen by to
skoncilo hadkou a nic by se nevyresilo.  Ale to prece znamena, ze pokud
to udelas *i presto*, jdes proti zajmum a presvedceni jinych lidi, kteri
s Tebou ten prostor sdileji!  Pro "vyssi dobro (i jejich)"?

  Diskuse je narocna, muzes v ni ale presvedcit ostatni o spravnosti Tve
cesty, nebo oni Tebe o opaku - lze hledat kompromisy nebo se
prinejhorsim vedome rozhodnout, ci nazor bude treba pominout i za cenu
rizik.  Muze to tyden nebo dva trvat, ale proste si myslim, ze vsechna
ostatni reseni jsou pro komunitu destruktivni.

  Obcas to vypada, ze diskusi vec vysumi a uz se nikam nepohne - to ale
zavisi na tom, zda ten, kdo problem chce resit (nebo lepe nekdo
nezavisly, koho o to pozada), tu diskusi moderuje, tlaci dopredu a
aktivne ji smeruje k nejakemu zaveru.  Pokud tohle chybi, samozrejme
diskuse vysumi, to ale neni chyba toho mechanismu diskuse.

--8<--

  Doufam, ze nakonec se vsechny pripadne rany zaceli.  Mne to primelo
trochu si od brmlabu oddechnout, jste-li podobne rozcarovani, zkuste si
prosim take dat chvilku pro ziskani nadhledu a uklidneni.  (Treba uz
tenhle mail ctete tak dlouho, ze jste stihli zapomenout i jak se sami
jmenujete.)

  Happy hacking,

--
                                Petr "Pasky" Baudis
        Sick and yet happy, in peril and yet happy, dying and yet happy,