> Halløj Gæve ølbryggere.
> Jeg har med megen utålmodighed min første bryg på lager (på flasker).
> Til min store gru ser jeg, at der er dannet noget vatlignende i bunden
> af flaskerne. Er der nogen, der har oplevet det samme. Hvis ja, hvad
> gjorde I - og dermed jeg - galt. Eller er det naturligt, når man ikke
> har er 100% effektivt filter.
 
> Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad det er, der er dannet i
> flaskerne?
 
Hej Jens

Ja, jeg har også haft det vatlignende i bunden. Det er nogle mikroorganismer 
der hedder Saccharomyces cerevisia.

Spøg til side: det er gærrester fra carboneringen/eftergæring, og dem kan 
håndbryggere ikke undgå. Til det skal man filtrere og flaske sit øl under tryk.

/Per 8700


Besvar via email