Hej Stig Jeg har selv været på den med manglende fylde i øl, pga. for lav alk. % Jeg justerede ved omstikningen. (jeg opdage det først da det var for sent) Heikki har ret brug lidt mere malt , jeg brugte rørsukker, det giver en tørre øl - OK til en sommerøl, men jeg har siden arbejdet med justering af vandmængde, så jeg mere præcist ved hvad jeg ender med.
Ps. jeg kender 2 eksempler på undergæret øl, hvor temp, var for høj, begge tilfælde fik de Ale præg, selv med undergær. Du kan simpelt ikke ramme pilsner eller oktoberfest med overgær. Mvh. Søren Hjortbøl 6000 Kolding http://home1.stofanet.dk/soren.hjortbol/Index.htm -- Internal Virus Database is out-of-date. Checked by AVG Anti-Virus. Version: 7.0.296 / Virus Database: 265.6.9 - Release Date: 06-01-05
