Hej Stig

Jeg har selv været på den med manglende fylde i øl, pga. for
lav alk. % Jeg justerede ved omstikningen. (jeg opdage det
først da det var for sent) Heikki har ret brug lidt mere
malt , jeg brugte rørsukker, det giver en tørre øl - OK til
en sommerøl, men jeg har siden arbejdet med justering af
vandmængde, så jeg mere præcist ved hvad jeg ender med.

Ps. jeg kender 2 eksempler på undergæret øl, hvor temp, var
for høj, begge tilfælde fik de Ale præg, selv med undergær.
Du kan simpelt ikke ramme pilsner eller oktoberfest med
overgær.

Mvh.
Søren Hjortbøl
6000 Kolding

http://home1.stofanet.dk/soren.hjortbol/Index.htm




-- 
Internal Virus Database is out-of-date.
Checked by AVG Anti-Virus.
Version: 7.0.296 / Virus Database: 265.6.9 - Release Date: 06-01-05



Besvar via email