Jeps! Jeg har brygget 10 liter af gangen masser af gange.
Det du skal være meget opmærksom på er din bryg-log. Hvis du altså vil brygge
en af dine særligt gode øl mere end een gang. 10 liter forsvinder rimeligt
hurtigt når vennerne har smagt en af dine super-øl.

Det der svinget let ved 10-liters bryg er temperaturen under mæskning. Det er
nemmere at holde en acceptabel temperaturafvigelse ved bryg af 25-30 liter. Men
ved 10 liter går det hurtigt galt med afvigelserne.

mht. ingredienserne ved 10-liters bryg finder du hurtigt ud af at selv få grams
afvigelser gør store forskelle. f.eks. ved ristede malttyper, krydderier eller
humle.

Med venlig hilsen
Kristian Olsvig