Det kommer sandsynligvis af, at England er en meget øldrikkende nation, og derfor har man forsket i øl, og ikke vin....?

Niels 2300

From: "Christian Scheffel" <[EMAIL PROTECTED]>
To: Brygforum <brygforum@lists.haandbryg.dk>
Subject: Re: [Brygforum] Øl er sundt !
Date: Wed, 17 May 2006 11:07:39 +0200

Jeg hørte det i radioavisen og undrede mig over hvilke fordele
øl-alkohol har i forhold til andre kilder. Hvis det er indtagelsen af
etanol der er afgørende, så må whisky og vin vel have samme effekt, og
radioavisens overskrift "øl er sundt" lidt misvisende. Dog er øl
stadig sundt for det psykiske velvære, og sundere end andre
etanol-kilder.