Hej

Jeg har genbrugt 5L dåser gennem ca. 1½ år og har været rimeligt tilfreds.
Som du var jeg "praktisk" og købte 4-5 dåser øl til en familiefødselsdag og
har suppleret med nye senere.

Jeg bruger dem i flæng, dvs. taphanen på genbrugsdåserne bekymrer mig ikke
og jeg bruger den heller ikke. jeg har i hvert fald ikke oplevet noget
ubehageligt. Til gengæld skyller jeg dåserne straks de bliver tomme og
sætter en bung i. Når de skal bruges får de en iodophor-opløsning i 5-10 min
med flere omrystninger.

Lidt bøvl har jeg dog haft, og det har været med tappesystemet, hvor
plastikproppen i bungen kan sætte sig fast i anstikkeren. Ventilen til
gassen har jeg forbedret ved at fjerne gummidimsen, bore et større hul i
toppen og sat en autoventil i (jeg bruger det billigste tappesystem uden
CO2-patron)

Når jeg skal bruge en dåse køler jeg den ned til mellem 0 og 2 grader,
hvorefter jeg tvangscarbonerer den efter øltype. Tapningen skal foregå
gennem en ca. 1m lang bremseslange, men det er vist standard nu på Lunds
034,125.

I nær fremtid supplerer jeg med to nye 034,125, som skal ombygges, så de kan
tilsluttes mit fadølsanlæg. Dermed kan jeg tappe øl fra både Cornelius og
festfade.

Held og lykke med din Heftig Weizen.
Flemming (2770)